Monday, January 25, 2010

Perlu ke????


mengapa manusia xpernah nk senang dgn org?
knp selalu tdk puas hati?
perlu ke cakap mcm tu?
atau die seorg je yg mempunyai hati & perasaan?
mengapa begitu sukar utk menjaga perasaan org lain?
atau hnya sekadar gurauan?
perlu ke bergurau sehingga menyakiti hati org?
knp xfikir semua tu?
atau sifat cemburu menguasai diri?
perlu ke cemburu xbertempat?
atau sekadar buat lawak bodoh?
mcm tu ke dikatakn matang?
atau kamu yg terlalu perasan?

aihh...
entah la korang....
cuba la nilai diri sendiri...
jgn terasa kamu tu hebat sngt...
ingtla...ALLAH MAHA HEBAT...
aku x heran apa yg ade pada kamu...
yg penting aku ajar diri aku supaya xbuat benda2 yg Allah xsuka...
bkn aku nk cakap aku ni baik...
tp manusia boleh berubah bila2 masa...
yg penting istiqamah...
bkn arini baik, esok jahat....
entah la...
perangai manusia...unpredictable
marilah kita sama2 muhasabah diri...
jgn lupa constantly read the Holy al-Quran...
smg kita sama2 mendapat keredhaan dariNYA...amin...



"Ya Allah... bagikanlah aku kekuatan dalam menghadapi setiap ujian Mu...Tabahkan lah hatiku dalam mengharungi liku-liku kehidupan...dan berikan aku kemudahan dalam setiap urusanku...amin Ya Rabbal 'Alamin..."



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...