Monday, January 4, 2010

::hampir seharian ku bersama mu...::

huhu...
tgk tittle cm jiwang je..
ngeri...
huhu..
tp xde pe la..
saje...
nk menceritakan diriku bersama si"tenet"
sungguh lagho ku arini..
buke je laptop ade saje yg hendak dibuat...
tp apa yg dilakukan adalah diluar planning..
hal-hal that not releven at all!...tenet ohh tenet...
kau telah menikam masa ku...sungguh bnyk ku buang masa dgnmu arini....
help me...
cmner nk jauhkan diri ku dgn dirimu ni?
td kt skul dh elok2 planning smpai je umah ape yg patut buat...
tp bila dh smpai umah...
rosak planning...
sehingga saat ni satu pun x jd...
semuanya terbengkalai...

baiklah akan ku senaraikan apa yg sepatutnya aku buat after blk skolah td:
1. basuh baju - xdibasuh sehinnga sekarang...mcm la cuci dgn tgn..padahal sumbat dlm mesin je...bkn kena tggu pun dpn mesin tuh!...ENTAH BILA AKAN DICUCI
2. buat lesson plan utk arini dan esok - sehingga saat ni buku rekod persediaan mengajar masih di dlm beg.. belum di sentuh...MIMPI TINGGAL MIMPI
3. melengkapkan maklumat pelajar dlm buku kedatangan pelajar dan perlu diserahkan kpd PK HEM esok - lum buat lg... keadaan seperti diatas, beg belum dibuka...PASTI DIMARAHI OLEH PKHEM ;(
4. kemas pakaian dalam beg besar yg blk dr kg aritu - masih dlm jagaan yg baik..kunci pun lum dibuka lg...BIARKAN TERUS BEGITU
5. p snow wash,cuci kereta kak yus - ptg td hujan... ssh nk kuar ...ALASAN SEMATA-MATA

hmmm... tgk.. berapa byk perkara yg aku dh abaikan... sape yg salah? jgn nk salahkan ibu yg mengandung..tp bukan juga salah aku yg mengandung...opsss..silap la..ibu aku yg mengandungkan aku la :p semuanya kerana AKU! terlalu lagho...

"Ya Allah, jauhkan diriku daripada benda2 yg "lagha" ini. Jadikan aku seorang manusia yg menghargai masa. Jadikan aku seorang yg mencontohi peribadi Rasulullah. Jadikan aku seorang pembaca quran yang baik serta mengamalkan isi2 al-quran tersebut. Jadikan aku penuntut ilmu yang baik. Yang banyak berfikir dan membantu orang. Jadikan aku anak yg solehah. Seorang yg mengawal percakapannya. Seorang yg mengawal tingkah lakunya. Aku terima segala kesusahan yg aku tempuhi sebagai cabaran hidup ini. Ya Allah, jadikan aku seorang manusia yg memanfaatkan hidup ini demi dunia akhirat yg selama-lamanya.
Hidup dan matiku demi Allah. Cintaku hanya kepada Allah".
Amin...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...