Tuesday, January 5, 2010

Entah Ape-Ape....

Salam…
Xde ape yg nk d tulis
Today…
As usual…
P sekolah…
Mengajar…
Blk sekolah…
Cuma arini xblk umah terus…
br je blk dr sipitang
Smpai umah terus online…
Sungguh tiada keje la…
Selepas waktu persekolahan td.. p lunch kt Sugar Bun… berurusan dgn bank then…km p sipitang…
Sori ain n family…
Km bukan nk lari dr kamu…
Tp kami nk family kamu selesa di umah kami…
Buat mcm umah kamu sendiri…
Smpai sipitang...
Km p one stop..
Beli apa yg patut…
Then..
p minum ptg di Asian Restaurant
minum ptg smbil menikmati keindahan pantai...
tp petang tu xseperti biasa...
sunset xkelihatan...
agak lama jgk la disitu...
mula ingt nk minum ptg je...
pekena Teh C Special...
last2.. masing2 kebuluran...
order la tom yam n mee sup..
ondaway nk blk Lawas…
kak yus ckp mengantuk
risau aku…
driver km mengantuk…
nasib baik si yoe menyelamatkan keadaan...
maka bercerita la si yoe ni...
kisahnya bermula dgn nama sahabatnya....
sungguh pelik la si yoe ni.. berkawan dgn nama2 yg pelik...
die ade kwn yg bernama Mohd Ferrari....
fuh nama kereta tu...
dgn tayar pun die berkawan... Michellen ( betul ke aku eja cmtu...biarlah...asalkan die menggambarkan jenama tayar )...
ade jg kawan die nama Mashi Maro.....
kartun tul....
kak yus punyer la tergelak....
aku apatah lg...
terleleh air mata...
dh la nama kwn2 si yoe ni pelik2…
boleh plak die duk cadangkan nama ank aku nt Mohd Dunlop
ceh....
pastu mula la kami duk merapok2...
ka yus mula la...duk bg nama enth ape2 je...kata kak yus..letak nama Mohd Vanish pun ok gak...leh plak taruk nama pencuci...yoe jawab Nik Trogen...hahahaha....aku menambah....Nur Soflan...yoe tambah la...Siti Clorox...Kak yus ckp...puteri Downy...aku menyampuk...Tengku Fumakilla...yoe mencelah...dato’ Darlie...aku tambah...Siti colgate...kak yus tambah datin Febriz..hahahhah
sedar xsedar...km dh pun smpai di Immigration Merapok
bertambah la merapok2...
sungguh merepek la kamu2 semua ni..
entah ape2...
bukan ape...
kami hnya nk menyelamatkan kak yus dr mengantuk
km risau klu kak yus terlelap...
jalan blk ke sipitang tu bahaya sket...
mcm2 kejadian dh berlaku kt ctu...
Alhamdulillah...akhirnya km smpai di Lawas dgn selamat....

Nota kaki : sehingga malam ni masih xbuat2 lesson plan....entah bila akn dibuat..mlm ni kn tdo awl...2,3 arini selalu je p skolah lwt...(aku je yg rs lewat..tp tgk la sape yg bw kereta ke skolah...selalu je on time...kan kak yus kn kn kn??? :p )
Penat...perlu berehat...esok meeting...pasti lewat lg smpai umah...
Nite...
Wassalam...

Penz off

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...