Thursday, January 21, 2010

Hari ini punya cerita

salam.
arini dalam sejarah...
td ms 1st period...aku mengajar class 1 Bersih...
time tu waktu ictl...
apa yg memeranjatkn aku...
hnya 11org yang hadir daripada 35 orang...
apa yg terlintas difikiran aku ketika itu adalah mereka ponteng...
yela...nk smpai ke lab byk destinasi yg boleh disinggah...
br tingkatan 1 dh pndai ponteng...
aku berfikir sejenak...
adakah mereka betul2 ponteng...
atau ada sesuatu yg berlaku???
wajarkah pelajar perempuan jg ponteng??
yg selama ini dianggap baik pn turut terlibat?
maka...aku pn bersuara...
mana pergi kwn2 kamu yg lain...
lalu...
mereka menjawab...
.
.
.
.
jeng..jeng..jeng...

huhu suspen je...

"bot mereka karam teacher......"
sungguh bersimpati aku mendengarnya...
pelajar2 sek aku tu ramai menaiki bot kesekolah...
maka bila berlaku sesuatu terhadap bot mereka..
maka mereka tidak dapat hadir kesekolah....
patutla arini aku nmpak xramai sngt pelajar waktu perhimpunan pg td...
patut la sunyi je kt sekolah arini
xmeriah cm biasa...
yg hadirnya hanya la penghuni asrama n yg tinggal disekitar sekolah...
walaubagaimana pun proses p&p berjalan seperti biasa...

sungguh skema straight pembaris penulisan aku ini..huhuhu...

nota kaki: bila akan berlaku bnjir kt sekolah aku erk??? skrg ni musim hujan...seperti tahun2 lepas...klu sekolah bnjir...sekolah diisytiharkan tutup...huhuhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...