Tuesday, August 24, 2010

~Tentang Kehidupanku~

salam..
Alhamdulillah, syukur kehadrat Ilahi masih dipanjangkan umur sehingga saat ini..sekejap je kn masa berlalu... alhamdulillah arini dh ari ke-15 kita berpuasa.. dan tidak lama lg akan tiba 25 Ramadhan...dimana ulang tahun kelahiranku..umur aku skrg dh 25tahun tp klu ikutkan tahun hijri aku dh nk masuk 26tahun.. terasa mcm dh tua pula bila sepupu yg sebaya dgn ku dapat anak sorang demi sorang..aku yg terlalu muda atau beliau yg semakin meningkat dewasa? hehehe..

oh ya..umur semakin meningkat...
perancangan aku?

InsyaAllah tahun depan aku plan nk smbung study...itu yg aku impi-impikan..InsyaAllah klu diizinkan..
doakan utk aku ye..

lagi?

so far aku masih lagi bertugas di Sarawak..
cita-cita nk tukar semenanjung masih 50-50
aku suke tempat aku mengajar skrg..
bukanlah bandar apatah lg metropolitan..
hanya sekadar pekan kecil..
namun..ia menbuatkan aku bahagia disini..
saudara mara, sahabat handai ada yg menanya..apa yg seronoknya aku disini..
bukan aku xnk balik..
biarkan aku seketika disini..
bagilah masa aku untuk menimba pengalaman diperantauan..
demi anak didikku tercinta..
aku tahu..mereka masih memerlukan aku disini..
aku sayangkn mereka..
aku suka tempat keje aku skrg..

aku sedar aku masih ada mak dan ayah..
dan apa yg hanya terdetik utk aku berpindah hanya kerana kedua ibu bapaku..
aku sngat2 sayangkan mereka..
insan yg bersusah payah membesarkan aku sehingga menjadi aku yg skrg..
aku tahu...mereka perlukan aku untuk menjaganya..
agar aku sntiasa disisi menemaninya..
mak ayah aku pn slalu minta aku pindah..
kadang2 mereka yg beria2 minta aku pindah...

namun aku xyakin yg aku masih mentah disini dapat bertukar.
dan tiada alasan yg kukuh utk aku berpindah ..
tapi aku yakin..
doa ibu bapa ku setiap ari..
dan aku yakin..rezeki Allah yg tentukan..
kita x tahu..

Aku bersyukur Allah dah tentukan rezeki aku disini..
walau bagaimanapun.
demi bonda dan ayahanda tercinta aku tidak akan terus berhenti memohon pertukaran..
walaupun ati aku berat utk tinggalkan tempat ni..
tp aku sentiasa ingat..
restu mak ayah aku lagi penting!
bukan mak ayah aku x restu aku cari rezeki disini..
tp aku sebagai anak lebih memahami apa kehendak kedua org tua ku...
aku lebih mengerti!

lagi?

skrg ini aku tengah mengimpikan nk beli kereta..
tp aku sbg anak yg solehah..
sentiasa mendengar pendapat kedua org tua ku..
hehehe..

lagi? Apa lagi tentng hidup aku..

semua ada kecuali kawen...
huhuhu..
kenapa la org kiri, kanan, depan, belakang aku suka sngt tanya soalan ni..
ingat senang ke aku nk jawab soalan yg satu ni..
yg aku terkejut...
ada plak yg membuat andaian tersendiri...
yg kononya aku dh berpunya...
dh tunang org...
plzzzz la korang....
tanya tuan punya badan sendiri ok!
jgn nk memandai2 buat cerita seram..
dan yg aku paling geram ada makhluk yg cakap aku ni terlalu memilih sgt..
sbb tu tu aku x kawen2 smpai skrg..
ape???? korang ingat nk kawen ni mcm beli kueh ke? mcm beli baju ke? suke je terus ambik...
eeeeeeeeee...geramnya manusia cmni..

kenapa la aku x statik umur 20..innocent je...
xde org nk tnya aku bab nikah kawen ni..
tahulah aku dh keje..
tp logik ke tanya soalan mcm tu?
sbb aku x leh nk jawab!
ingat nk cari suami tu mcm nk cari ikan kt pasar agaknya..
Tension aku!
tu la hidup aku skrg..
semua ada..kecuali itu! Ya...itu..
bukan aku xpernah lgsung fikir sal tu...
dan bukan aku xpernah dilamar..
ramai...(bukan niat aku nk bangga..ok)
tp time tu belum masa sesuai..
xkena masa...
aku dulu hnya fikir sal study..
sbb aku ingt pesan mak aku..
org melamar aku time aku study pn mak aku xterima..
aku lgsung x tahu crite sal ni time aku study dulu..
pas aku study..dpt keje..baru mak aku critekn sgla2nya..
ada yg aku dpt tahu crite dari adik aku..

aku ade prinsip aku tersendiri!
aku yakin Allah dah tetapkan aku dgn seseorg..
cuma aku je xtahu siapa bakal suami aku..
klu Allah nk bagi..
sekejap je..
yakin la...
ajal, maut, jodoh ditangan Allah...
knp xyakin semua itu?

skrg aku selesa dgn hidup aku...
ada mak..
ada ayah..
ada adik beradikku..
anak2 saudaraku..
mereka adalah sebahagian dlm hdupku...
walaupun jarak memisahkn kami
jarak bukan la penghalang segalanya2 bg aku..

cuma aku skrg rasa lonely sbb aku duk sorg2 kt cni
tp aku ada Allah..
tempat mengadu..
tempat segalanya bg aku..
hnya Dia yg mampu mendengar segala2nya..
hnya Dia yg dpt membantu ku..Dia yg Maha Pengasih..Dia Maha Penyayang..

tipu sngt la klu aku ckp aku xde perasaan kt lelaki..
smua tu fitrah manusia..
aku masih normal ok!
tp aku mampu menyembunyikan perasaan aku..
Alhamdulillah...

doakan aku ketemu jodoh yang soleh..
dan doakan aku disini...

~aku mencintai kehidupan ini~
              NBK

2 comments:

-Sara- said...

hmm xpe ade jodohnye tu nti..hehe

eh tp yelaa..mu ni xknla xdok MR.RIGHT g kot..ehehe :P

nurul@kakchik said...

insyaAllah..amin..

mmg dh agak dh... mmg org xkn percaya bila aku ckp aku still single n available ...
bkn ko sorg je sara...
klu aku dh ade..aku xtunggu lama2..terus kawen.. aku akn b'cinta after kawen...

doakan aku ye sara :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...