Thursday, February 4, 2010

::in a stressful condition::

salam...
dh lama dh xupdate blog ni...
quite bz..
mggu ni bebanan demi bebanan keje dapat...
baru ku tau...
keje guru tidak semudah yang kusangkakan...
setelah mendapat jawatan guru biasiswa, guru kelas, Juru Audit Dalaman KOOP, guru data, guru penasihat kelab ICT, guru penasihat Persatuan KRS,dll..(jawatan yg kecik2 tu xperlu disenaraikan..)
semakin ku rasakan masa bnyak dihabiskan disekolah..
dengan kerenah pelajar...
membuat perancangan stategik tahunan,
update data pelajar...
sukan tahunan...
menentukan kelayakan penerima biasiswa...
meyingkirkan pelajar yg tidak menepati syarat kelayakan...
sungguh banyak keje la...
tu belum lg untuk permohonan baru BKP (Form 1)
aihh..
sabtu ni skolah ganti lagi...
mggu depan dh start kena observe...
lesson plan dh 2 ari terbengkalai...
soalan peperiksaan PKS 1 lum lg di buat...
(perlu menyediakan 180 soalan mengikut G.S.U)
buku latihan pelajar belum lg disemak (7 kelas yg belum disemak)
mggu ni sngt2 penat...
mental & fizikal...


ahad ni kwn plak ajak temankn die p karamunsing...
huhuhu..org tu nk beli new touch screen pc...
wahhh...
penat la awak...
kt p next week la ye..boleh?
ke dh x sbr nk pkai pc br?
huhuhu..
nk temankn boleh..
tp dgn satu syarat..
blnja sy mkn kt secret recipe boleh?
hehehe...
k la..mau tdo sdh...
gudnite...
wasalam...

2 comments:

-Sara- said...

best jugak aku tgk mu jd cikguu..cm xcaye je knn..dulu kte ank murid..skrg mu dh jd ckguu..cayalah my fren :)
tp aku bce blog mu ni cm byk gle kje mu as cikgu kn..but caiyok okeey..!u can do it! :)

NURUL@KAK CHIK said...

huhuhu...
tu la dulu aku pernah rasa sebagai pelajar..skrg aku plak rasa cmner susahnya jd guru...br aku tau.. bkn senang nk didik pelajar betul2 jd manusia..tgas guru bkn semudah yg disangkakan...aku kn byk sabar
biasa la cikgu baru..byk la keje kn buat..lg2 aku dilantik mcm2..tp time aku free mmg free gler2 la..tu yg best tu...kt cni pn ok..
btw..aku akan pikul tggungjwb aku sbg guru selagi aku hidup krn sbb utama aku jd guru pn sbb aku ingat 3perkara yg dibawa mati..salah satunya ialah ilmu yg bermanfaat diajarkan kepada org lain :)
thanks sarah..
pray 4 me okey?...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...