Monday, September 28, 2009

Fenomena Ketika Memasak ….

Seperti yg dijanjikan…aku nk cerita kisah yg berlaku semasa aku ngn mak aku memasak…time tu aku berdua je kt dapur…aku ingt lg time tu aku tgh hiris timun untuk buat acar…mak aku tgh tggu nasi yg dikukusnya…

Mak aku cakap :

“Achik….
Mok dh xmcm dulu doh…
Dulu blh lg buat keje berat2…
Lening dok orok doh...

Koho sari koho rasa lain…
Xtau la mok dang dok tgk achik berumah tangga...
Xtau la dang dok mok main ngn cucu2...

Mak bimbang ke adik sorg lg tu...
Sorg tu je lg...
Doa2 kn la untuk adik
Mok nk tgk anak mok semua jaye...

Kalu mok xdok tekgi..
Achik ingat la pesan mok ni..
Jangan baloh adik beradik...
Ingat...
Duit boleh cari...
Adik beradik xleh cari..
Mok ade 4 orang je anak..
Achik yg paling bertuah...
Ade sorang abang,
Sorang kakok,
Sorang adik..

Jg la adik sorg tu molek2...
Bg nasihat kt die...
Klu ada masalah bw bincang molek2...
Mok xorok doh chik....”

Aku speechless... mcm2 yg aku fikir time tu...
Air mata aku time 2 laju je kuar…
Aku xtau knp mak ckp mcm tu…
Mak ckp smbil menitiskn air mata…
Semakin laju lg la air mata ni mengalir…

Aku sayangkan mak akuuuuuuuuu !!!!!.....
Aku xnk kehilangan mak aku....
nota kaki:aku sayang umi sangat2!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...